Starbucks darboğazda, menüde değişikliğe gidiyor 

Ünlü kahve zinciri Starbucks fiyatlandırma yapısını yeniden gözden geçiriyor. Şirketin bu kararı ön finansal sonuçlarının açıklanmasının ardından geldi. Starbucks’ın temmuz-eylül döneminde yüzde 7 azalırken, üst üste 3. çeyrekte düşüş kaydetti. Çin’de ise bu rakam yüzde 14 düşüş olarak kayıtlara geçti. Starbucks’ın mali sonuçlarının önümüzdeki hafta açıklanması bekleniyor.

STARBUCKS MENÜSÜNÜ BASİTLEŞTİRECEK

Şirketin CEO’su Brian Niccol, mobil sipariş ve ödeme sistemlerini de geliştireceklerini açıkladı. Ancak, kişisel seyahatleri nedeniyle eleştirilerle karşı karşıya kaldı.

Starbucks, aşırı karmaşık olan menüsünü basitleştirerek satışlarını yeniden artırmayı hedefliyor. CEO Niccol, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, şirketin “temelden değişmesi” gerektiğini ve fiyatlandırmayı gözden geçireceğini söyledi.

Rakamlar, özellikle Çin’de artan yaşam maliyetinin bütçeleri zorlaması nedeniyle Starbucks müşterilerinin harcamalarını kıstığını ortaya koydu.

MÜŞTERİLERİ GERİ KAZANMAK İÇİN YENİ STRATEJİ

Ancak Niccol, mağazalarda yeterli personel bulunmaması ve müşteri darboğazı gibi sorunlar yaşandığını da kabul etti ve yavaşlayan satışlarını iyileştirmek için “Starbucks’a müşterilerin geri döneceğini” söyledi.

Starbucks’ın mali işler müdürü Rachel Ruggeri ise, “Artan yatırımlarımıza rağmen trafiğimizdeki düşüşün gidişatını değiştiremedik” dedi.

İLGİLİ HABER

patronlardunyasi.com

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top